29 Nisan 2015

➳ fmo:10 yönetmen değil rejisör olanlar ^_^

➳ öncesi ve sonrası burada


10. en sevdiğim yönetmen: atıf yılmaz
bakın şimdi şöyle bi' liste var:

selvi boylum al yazmalım
ah güzel istanbul
kara gözlüm
güllü geliyor güllü
mine
seni seviyorum
unutulan kadın
aaahh belinda
dul bir kadın
adı vasfiye
eğreti gelin
dağınık yatak
asiye nasıl kurtulur
değirmen
arkadaşım şeytan
gece, melek ve bizim çocuklar
hayallerim, aşkım ve sen
minik serçe
kibar feyzo
salako

jeneriğinde yönetmen değil "rejisör" yazan, bol aşklı meşkli, bol türkan'lı, müjde ar'lı, aliye rona'lı filmler bunlar. bu filmlerde 70'lerin gazino ortamı da var, köyü, ağası, marabası, 80'lerin deli deli şehirli halleri, toplumcu gerçekçi, feminist buhranları da. müjde ar'la el ele verip müthiş işler yapmışlar mesela. 

türk filmlerini evde kalmış bir kız kurusu kadar iştahla seyreden biri olarak salon filmleri aşkımdan  bir önceki yazıda bahsetmiştim. toplumcu gerçekçi filmlerinin de büyük hayranıyım. içimdeki istanbul sevgisini de at sepete. aha işte atıf yılmaz filmografisi. buraya yazdığım filmlerinin fazlası var tabi. elli senede yüz küsür film çekmiş. şimdi denesen ömür yetmez. 

tanıyanlar der ki aslında güler yüzlü bir adammış. ama ben uzaktan uzaktan sezdiğim o sakinliğinin, soğukluğunun çok hayranıyım. 

burada kendisiyle yapılmış bi söyleşi buldum. burada da hakkında yapılmış kısacık bi belgesel. (7 dk)

daha neler yazardım da kahve yaparken parmaklarımı yaktım hafiften. tuşlara bastıkça cayır cayır ediyor. aslında gerçek bi' gerizekalıyım. 
hadi öptüm. 





2 yorum :

  1. Ülkemizin gerçek yönetmenlernden biri. Gerçek diyorum çünkü günümüzde piyasada "yönetmen" çok ama nitelikli olan kaç tanesi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın. çok işi boş şimdi bu işlerin.

      bir de bu adamın ve bu adam gibi insanların o "hep bir şeyler anlatma çabası"nı aşırı takdir edilesi buluyorum. zamanının marjinali bir müjde ar filminin, kadın hareketine kattığını aynı konuda sayfalarca kitap yazsan yapamazsın. sinemanın büyüsünü ve de ulaşılabilirliğini nasıl da güzel kullanmış atıf yılmaz yıllarca.
      vallahi helal olsun.

      Sil

Yorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...