9 Nisan 2015

☁ garden of earthly delights

ya da türkçe adıyla dünyevi zevkler bahçesi. geçen gün internette gezerken sanırım e-skop'ta gördüm. ayy o nee diye düştüm peşine. ressamı hieronymus bosch imiş. çok tanıdık geldi falan derken otoportresini de görünce hatırladım. ama bu resmini hiç görmemişim. görsem unutmazdım çünkü. 



heyecanla "ohaa çüş yuh! resme baksana" nidalarıyla lee'ye gösterdim. sonra birlikte heyecanlandık. "nerdeymiş" dedi, baktım prado müzesi'ndeymiş. gidip çalmaya karar verdik. 

yalnız resim epey büyük. 200x389 cm diyo. vallahi ovmaygad. zaten küçük olsa olmazmış. bravo hieronymus, iyi düşünmüşsün.  donuma saklayıp çıkarcaktım müzeden ben onu oysaki. 

ben böyle ayrıntılı resimleri zaten çok severim de bundaki özellikle o cehennem tasvirleri falan beni benden aldı. buraya eklediğim resmi mutlaka tıklayın. o zaman görülüyor net. internetin icadından beri yüklenmiş en büyük dosyayı bulmuş olabilirim. 7793x4409 piksel diyo. hakkı var. kaç gündür durup durup resme bakıyorum. hâlâ bitmedi. bitmiyor. sonuna gelene kadar başındaki figürleri unutucam. ama keşke koca bi duvarım olsa. o koca duvara kendi ölçülerinde röprodüksiyonunu bulup assam. ya da kendime profeyşinıl müze hırsızı arkadaş mı bulsam. böyle lazerli odalarda birlikte maceralara atılsak. sonra kutlamaya gidip bosch şerefine şampanyalar patlatsak falan..

ama şimdi bakla pişirmem lazım benim. bu ikinci yapışım olacak. ilkinde elde ettiğim başarının "acemi eşşek şansı" diye nitelendirilmemesi adına bu kez çok ter dökmem gerekiyor. 



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...