8 Nisan 2015

♫ sa o roma babo babo sa o roma o daje ♪

bugün dünya çingeneler günüymüş. özel günlere şarkı yakışır. aklıma ilk gelen ederlezi oldu. sonra arattım goran bregoviç'lerin altında bu çıktı. kapiko. türk grubuymuş meğer. hiç duymamıştım. şarkıyı nasıl yorumladıkları konusunda emin değilim. eğer cicicuvlu bir şey çalmıyorsa kolay karar verebilen biri değilim. ama klipte kullandıkları fotoğraflara çok içlendim. artık inancımı yitirdim ben, öldüğümde bu dünya hala güzel bir yer olmayacak. beddua etmekten başka bir şey de gelmiyor elimden. kahrol faşizm! 




bi' de şu alttakine denk geldim. küçükken bana en acayip gelen şeylerden biriydi el falı bakan teyzeler. annemle yürürken falan hayır dualarıyla yanaşıp kafamı okşuyorlardı. ama annem yüz vermiyordu o teyzelere katiyen. sonra büyüyünce konusu geçti bi' gün "ne pintiymişsin anne, ne var baktırsaydın da onlar da iki kuruş nasiplenselerdi" diye sitem ettim. annem "hadi hadi çok konuşma, hayırlı bir şey mi oluyordu sanki o zamanlar, yalan dolanla umut vermesinler diye kaçıyordum işte" cevabıyla resmen böğrüme depik attı. böyle sohbet gibi olmayan bazı diyaloglarımızda anlıyorum ki annem olmak çok zormuş bir zamanlar. daha bana anlatmadığı ne duyguları var kim bilir. 



hadi öptüm.


5 yorum :

  1. Ben takarim simdi buna.
    Biraz baktim bile zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ben bakamadım pek, güzel bir şeyler denk gelirse bana da yollasana :)

      Sil
  2. Hiç gerçek çingene gördüm mü bilmiyorum ama, dizilerdeki filmlerdeki çingene tasvirini çok seviyorum. Bir de Vonnegut'un bir kitabında, çingenelerle ilgili bir hikaye geçiyor küçücük, onu. Hz. İsa çarmıha gerileceğinde, onun acısına, ıstırabına dayanamayacak olan çingeneler, ellerine ayaklarına çakılacak olan çivileri çalıyorlar, sonra Tanrı da şey- anlatamadım. Kitabı ele geçirebilirsem bir daha bakıp daha düzgün yazayım çok güzeldi *.*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) buna benzer bir hikaye duymuştum ama o yahudiler hakkındaydı. isa aslında çarmıha gerilmeyecekmiş. +(artı) gibi 4 uçlu bir şeye gerilecekmiş ama yahudi soyundan birileri 4. çiviyi çalmış falan. çiviyi mi beğenmiş yoksa o dönem çivi mi pahalıymış onu hiç anlamamıştım. ama vicdanlı çingeneler hikayesi daha bi güzelmiş.

      bi' de ben anlamadım gerçek çingene ne ki? "ille de roman olsun" biliyorum ben. yani bu da öküzce bi benzetme oldu, dönüp okuyunca çok utanacağım ama nasıl tarif edeceğimi hiç bilemedim. ama vallahi kalbim temiz.

      Sil
    2. :) buna benzer bir hikaye duymuştum ama o yahudiler hakkındaydı. isa aslında çarmıha gerilmeyecekmiş. +(artı) gibi 4 uçlu bir şeye gerilecekmiş ama yahudi soyundan birileri 4. çiviyi çalmış falan. çiviyi mi beğenmiş yoksa o dönem çivi mi pahalıymış onu hiç anlamamıştım. ama vicdanlı çingeneler hikayesi daha bi güzelmiş.

      bi' de ben anlamadım gerçek çingene ne ki? "ille de roman olsun" biliyorum ben. yani bu da öküzce bi benzetme oldu, dönüp okuyunca çok utanacağım ama nasıl tarif edeceğimi hiç bilemedim. ama vallahi kalbim temiz.

      Sil

Yorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...