4 Mayıs 2015

➳ fmo:15 silemezler gönlümden ne aşkını ne seni..

➳ öncesi ve sonrası burada


15. en sevdiğim bilim kurgu film: eternal sunshine of the spotless mind

"ya yürü git, öyle bilim kurgu mu olur?" diye fırça atmadan önce bi' durun dinleyin. birincisi, gerçekten patlamalı çatlamalı, yok oluşa bir kalalı, böyle çipli mipli filmleri bayıla bayıla izleyen bir değilim. 

ikincisi, aklıma sevdiğim bilim kurgu gelmeyince ve imdb'de best sci-fi diye aratınca gördüm ki "esotsm" listeye 99. sıradan da olsa girmeyi başarmış. hem de 8.4 puanla. bakın istatistik konuşuyor burada. hem filmde bizi mahfeden esas olay o makine! makineyi çalıştıran ne? bilim! (benim bu mantığıma göre içinde çamaşır makinesi olan filmler de bilim kurgu olabilirmiş, ama siz yine çok şey etmeyin.)

ayrıca koskoca otuz günlük şeyin, bir sorusunda bile anmadan geçseydim, bu kadar sevdiğim filme ayıp olmaz mıydı? olurdu. anlayamazsınız.. (hıçkırık! ama böyle içine içine!)

mesela şu alttaki sahne var ya, o beni çok üzmüştü. 


aşağıdaki videoda da filmden bazı olaylar. şarkı da güzel. 



çok önemli not: bu yazımı, bugün ne renk saçla eve döneceğini kendisi bile bilmeyen cağnım fermina daza'ya ithaf ediyorum. sen de bizim bir clementine'imizsin. 

hadi öptüm.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...