5 Şubat 2016

➳ her şey hakkında bilgim yok ama bi' fikrim var hastalığı

mesela geçen gün lee ile büyük sanatçılardan falan konuşurken davut heykeline olan hayranlığından bahsetti. yıllar önce kendisinden sanat tarihi dersi aldığım, notu kıt kendi hit, huysuz ve tatlı kadın zehra şonya hocam da davut'a çok hayran olduğunu söylemişti. gitmiş yerinde görmüş, ağzı açık kalmış. hatta "çocuklar heykelde o kadar yüksek bir estetik algı var ki tuhaf bir çaresizlik hissi ile doldum." falan demişti. anlayamamıştım. lee öyle hayran hayran anlatırken yine anlayamadım. 

elbette aşırı başarılı anatomik kıvrımlar falan. hatta benim hiç duymadığım sözcüklerle nitelenmesi muhtemel o insan üstü el becerisi.. sanat tarihinin gözbebeği, rönesans'ın jon bon jovi'si davut yani bu! nasıl kötü diyebilirim?

ama o tarif bile edemedikleri his?

o yok işte bende. 
sanat tarihi ile gerçekten ilgilenen bi insanım. gözümün gördüğü her resmi, heykeli bi' keserim şöyle uzun uzun. derdini anlamaya çalışırım. konusu neymiş derim, sembolik şeyleri bulup çözmeye çalışırım kendimce. 

ama davut'a hayran olamıyorum. tıpkı mona lisa'ya yükledikleri o duygu şelalelerini, mona'nın gözlerinde kaybolup gülümsemesine can vermelerini falan anlayamamam gibi bu da beni aşıyor. 



8 yorum :

  1. Ellerinin üzerindeki damarlar, damarlar arasındaki çıkıntılar, çökükler bile yapılmış.
    Balmumu vs olsa tamam diyorum da ben, Michelangelo'nun bunu mermer ile yapmış olmasına hayran olmadan edemiyorum. Bence gidip görmelisiniz:-) Bir de, ideal erkek vucudu olarak yapılmış ya, he valla budur diyorsun:-)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aze evet aynen senin tarif ettiğin gibi anlatıyor yakından gören herkes. dediğim gibi, kendisine saygım büyük ve sadece bunu söyleyebiliyorum el mecbur. benim sorunum böyle büyük eserlerde bazen hissedemediğim o duygularla ilgili.

      mesela son cümleni okuyunca içimden "benim olmayan ideal erkek, ideal erkek midir allasen?" diye düşünüp dışımdan sesli kahkahalar atacak kadar da sığ oluyorum bazen.

      Sil
    2. Gzel yine güzel be, bizim olsa da olmasa da. Uzaktan sevdikleri de vardır insanların:-)

      Sil
  2. Beni de aşıyor, heykelden zerre kadar anlamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cessie balığım bak şu bağlantıya bir tıklasana

      https://jeffhandesign.files.wordpress.com/2012/03/tumblr_lfyz02xk0r1qzorg8o1_1280.jpg

      mesela bu bende derin duygular uyandırıyor her baktığımda.
      merak ediyorum sende etkisi nasıl olacak

      Sil
    2. Ay bu çok hoş, çok büyülü.

      Sil
  3. bende mesela mona lisa'nın altında gereğinden fazla şey aranıldığına inanıyorum.
    herkes farklı bakıyor, herkes ayrı anlıyor, kimisi hiçbir şey anlamıyor bu da sanatı sanat yapıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanatı sanat yapan ne hiç bilmiyorum. burada bahsettiğim hocam mesela kendi alanında ve ülkesinde çok yetkin bir kadın. onun "sanat üzerine müthiş bir yorum" deyip bize aktardığı bir olay vardı. köydü şehirdi demeden dere tepe aşıp çocuklarla sanat etkinlikleri yapıyorlar ve her yerde çocuklara soruyorlar "sanat nedir?" diye. elbette bir çok farklı yanıt geliyor. mardinli bir çocuk ise cevap olarak "sanat insanın canı gönülden yaptığı şeydir öğretmenim" diyor. benim için de bunun üzerine söyleyecek çok bir şey yok. gerçekten müthiş. :)

      Sil

Yorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...