12 Nisan 2016

➳ ayh vallahi kalbim temizmiş

başka bir şey dilesem olacakmış. dün çelınc dedim evren kozmoz duydu,  fermina haber verdi, saçaklı buyur etti de kavuştum çelıncıma. bugün de karnımız tok sırtımız pek a dostlar. soruların tamamı burada

birinci günün sorusuyla başlıyorum hemen

★ müzik listenizden on şarkı ve hissettirdikleri

baştan uyarayım, kitapları ve youtube'u eş zamanlı açıp birbiriyle aşırı alakasız şeyler dinliyorum bu ara. çünkü çok ders çalışıyorum ve sanırım listede tek bir tür olunca bi' mayışıklık falan geliyor. ama art arda böyle çorbamsı kıvamda olduğunda, bir de random çaldıklarında daha bir keskin oluyor dikkatim. ayh bence hiç tarif edemedim ama umarım anlamışsınızdır. neyse yazayım daha iyi. 

 crazy in love - beyonce
sanırım daha önce pek bahsetmedim. beyonce'nin yaşayan en iyi show girl olduğunu düşünüyorum. akıl almaz şekilde iyi şarkı söyleyip, dansçılarından daha iyi dans eden yaşayan tek şarkıcı beyonce. (dansçılarından daha iyi dans edip malesef artık yaşamayan en iyi şarkıcı da michael jackson'dı.) 

bu sebeple genellikle beyonce ile başlıyorum, mutlaka canlı performanslarından birini izleyip sonra sorulara gömülüyorum. bir dünya şarkının olduğu superbowl şovunu ekledim buraya. biraz uzun ama sevene can feda sevmeyene ahahahhahaaha ay hiç bağlayamadım tamam. 

♪ fade to black - metallica
hiçbirinin ucu birbirine değmiyor dedim de inanmadınız. fade to black en sevdiğim metallica şarkısı ve çok fena gaza geliyorum. ne kpss mi? yööööahhhhh ne sınavı rrööağğrr gerekirse gezegeni bile yakarım falan gibi şeyler hissediyorum dinlerken. ama özellikle şuradaki halini dinliyorum ben. böyle canlı kanlı böğürmeli versiyonu. 

♪ turn the page - metallica
iki şarkı üst üste olunca  bir istikrar yakaladım.  bu arada bu şarkının klibinde de kötü yola düşmüş, motelleri kendine mesken edinmiş methçi bir abla var. geçen gün dedim "acaba ders çalışırken bu şarkının iyi gelmesi bana bilinçaltımın oyunu olabilir mi?" bilinçaltım bana çalış çalış da iş güç sahibi ol, bak yoksa sonun aahahahaahahah tamam ya yok tövbe.

♪ cheap trills - sia ft sean paul
bununla ilgili hislerimi daha önce şurada beyan etmiştim. 

♪ betterman - pearl jam
herkesin hayatı kendisi için bir filmdir ya aslında işte benim ergenliğimin de fon müziği nirvana ve pearl jam şarkılarıymış. bir an hatırlıyorum. çocuğun birine çok yanıktım ama tabi haberi yok grunge bi insanım çünkü bir de barda çocuk mu kesicem. neyse o zamanlar iki birayla sarhoş olur bir daha bu kadar içmiycem diye tövbeler ederdim. morg diye saçma sapan bir bar vardı odakule'nin karşısında. aşık olduğum salak da barın diceyiydi. bir gün yine hafta sonu böyle, ikinci biranın dibini görmek üzereyim yanıma geldi bu,  'ne çalayım?' dedi. dedim 'pearl jam çal'. tamam dedi gitti black çaldı. ay hayvan gibi ağladım bir de cool görüncem diye kendimizi yırtıyoruz aşktan ağlamak nedir? apar topar attım kendimi dışarı. tünel meydanına kadar yürüdüm geri döndüm. ben içeri girince bi daha çaldı. 'naapıyon allahın belası napıyon? derdin ne senin!' diyemedim ya hâlâ içime derttir. 

bu dediğimin üzerine neredeyse yirmi yıl daha yaşadım ve black hâlâ kötü şeyler yapıyor bana. gelip böğrüme depikler atmadığı zamanlar da var ama en iyi ânımda bile dinlesem hiç yoktan artık çocukluk diyebileceğim yaşın dertlerini sokuyor kalbime. sanki o zamana geri dönüyorum. on dört yaşında istanbul'da pearl jam ağırlamış, konserde nothingman çalmadılar diye ağlamış bi insanım. ne hisli çocukmuşum öyle. bunu hatırlamak bile içimi buruyor. hayır ne gerek var di mi? ama betterman iyi geliyor. özellikle de şu hâli. ay o kadar anlattım, açın bi' izleyin noolur. 




♪ infinity - the xx
sakinliği falan iyi geliyor bu şarkının. 

♪ temple of the king - rainbow
çünkü bence bu da tam ders çalışmalık şarkı. böyle minimal ritimler tutup olduğum yerde sallanmalık falan. güzel işte.

♪ summertime sadness - lana del rey
bloglarda, tumblr'da falan açar açmaz şarkı çalmasına aşırı gıcığım. gerçekten sinir bozucu bir şey bir anda gümbür gümbür bir şeylere maruz kalmak. o arada sayfayı mı kapasam, sesi mi kıssam yoksa play tuşuna mı bassam derken panikle bildiğim bütün küfürleri sıralıyorum. bunu düşünen sadece ben miyim? lana del rey'le böyle bir telaş anı sırasında tanıştım. ama bence yine de kimse yapmasın öyle saçma şeyler. 

♪ whiplash -hani filmde çalan
şarkı kimin bilmiyorum da filmiyle aynı ismi taşıyan şarkı işte. geçen sene lee ile izlediğimizde filmden çok şarkılara vurulduydum.

♪ what's love - tina turner
beyonce sevgimin derinlerinde yatan şey çocukluktan gelen tina turner hayranlığım bence. o zamanlar pop saati vardı trt'de. bu anlatacağım şey de ben 6-7 yaşındayken falan. hiçbir zaman uzun saçlı bir çocuk olamadım ve annem arkada toplanmayan saçlarımı önüme gelmesin diye tepeden toplardı. tam alnımın üstünde bir fıskiye düşünün, öyle şekilsiz şemalsiz bir tip. bi' gün uzun süre bağlı kalan tepedeki saçları açınca âbim "aaa aynı tina turner oldun." dedi. tanımıyorum tabi ben. sonra pop saatinde denk geldik. bak bak dedi bu kadını diyodum sana. o kadar mutlu olmuştum ki. o da benim gibi çirkindi falan ama nasıl esip gürlüyordu öyle sahnede. süper kahraman gibi gözüktü gözüme. sonra büyüdüm şarkılarını sevdim, daha da büyüdüm hayatını izledim. anlatmayayım şimdi zaten eksik kalır ne desem ama anladım ki tina benim gözüme göründüğünden de büyük bir kahramanmış. aslan baş modelli aslanım tina. ve bu şarkıyla da güzel ders çalışılıyormuş. kapanışı da cağnım tina ve o güzel saçlarıyla yapayım. 

edit: canlı canlı konser videosunu eklemeyi unutmuşum. 





ay saçaklı iyi ki attın üstümüze şu çelıncı. yoksa nerelere dökülecektim bunları ben?
ayrıca şunu okuyan herkes yapsa ya. cessie balığım, yamuk prenses, dukuju size de diyorum!

öptüm. 






18 yorum :

  1. Müzikli çelınçlar bana çok iyi oluyor. Az anlıyorum ya ihtiyaç halinde buralara gelip gelip kendi çalma listemmişçesine dinliyorum.

    Ne iyi ettik aynı anda içlerimizi darlayarak. Yoksa sabahın köründe neler yazıldı acaba diye buralara koşmayıp içlerimi darlamaya devam edecektim. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de çok iyi oldu bu iş. ben de sıkıntıdan candy crush canı falan istemeye başlayacaktım neredeyse.

      Sil
  2. Sıraya koydum, tek tek dinleyeceğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi gelir mi bilemiyorum ama umarım gelir. :))

      Sil
  3. Oyff iştahım kabardi. Yazı ayrı soru ayrı şık. Dönücem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi bekliyorum seni. :)

      Sil
    2. Yazdım,yes. Çok keyifliydi.

      Sil
  4. Tina Turner'ı görünce sevindim. Rainbow ve The XX de cabası :) İyi oldu bu şalanj.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok büyük kadın di mi tina? kocaman bir derya deniz, ilham kaynağı.

      temple of the king de sanki bana yazılmış gibi hissettiğim şarkılardan, listenin devamında dio da vardı ama on şarkıya denk düşmemiş. the xx'ten pek şarkı bilmiyorum ben, tavsiye edebileceğin var mı?

      Sil
  5. Pearl Jam kardeşliği <3
    Tina Turner'la Beyonce'yi ben de kafamda bitiştirdim sanırım, ikisini de seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pearl jam seven kalmadı mı bizden başka minoshkam? ne var bir kere daha gelseler, bizim ayılara bıçak dayayıp gelmezseniz keserim çocuuumu diye fotoğraflı mailler atsak dayanamayıp gelirler mi acaba? edi çok içli oğlan, dayanamaz bence bu kadar drama, kırmaz bizi.

      beyonce'nin tina için sahneye çıktığı şovu izledin mi? ay nasıl da güzel bakışıyorlar. öz kızı deseler inanırız. tina'yı öyle zevkten dört köşe görmek falan saçma bir şekilde mutlu etti beni. izle bak.

      Sil
    2. pehlivan gibi pearl jam hastası var burda !

      Sil
    3. ay gözümün önünde oduncu gömleği ve yırtık kotlar giymiş mehter takımı jeremy çalıyor şu anda coşkudan!

      Sil
  6. Aa süper parçalar. Hepsini ben de seviyorum. Zevkin şahane gerçekten. İfade şeklin de öyle :) İlk fırsatta hemen yapıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında yeni şeylere çok kapalı bir koca kafayım. sadece "şimdiye kadar bildiklerinle yetineceksin, yeni müzik yapılmayacak artık" deseler göz devirir "aman iyi naapim" falan derim bak o kadar da öküzüm. ama sevdiysen ne güzel.

      hadi başla sen de. otuz gün boyunca da kopma sakın. çok rici ediciiim.

      Sil
  7. Ne iyi oldu bu meydan okuma di mş yaa :) Şarkı seçiminde en az meydan okumanın güzelliği kadar güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım bugün beni en çok şaşırtan şu seçtiğim şarkıların sevilmesi oldu. en azından" bunları sen hangi kafayla bir arada dinliyosun" falan gibi tepkiler beklerken bi' de övgü aldım. ayhh evet sanatımla konuşulmak istiyorum ahahahhaha.

      Sil

Yorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...