28 Nisan 2016

★ smo: 16 / 17

dünden beri hasta hissediyorum. evin içinde öyle anlamsız anlamsız dolandığımı sanıyordum. demin düşündüm, o anlamsız ve hasta gezinmeler esnasında iki tencere yemek yapıp, iki makine çamaşır yıkayıp katlamışım. araya da 190 soruluk bi' deneme sınavı sıkıştırmışım. en son hatırladığım sınavın cevaplarını kontrol etmeye halimin kalmadığı. kimseden yüz bulamayınca da dolapta bulduğum tylolhot'a sığındım. uyurum geçer dedim ama hâlâ bok gibi hissediyorum. 
yine de ne yapıyorum ki sanki ben? 

çelınc yapayım en iyisi. 

el yazısı demiş. kağıt kalem bulmaya mecalim yoktu bunu çektim. yemek yaparken falan ezberlemek için mutfak dolaplarına astığım bir sayfa bu. etrafında başka sayfalar da var. 



öğretmenlik yapabilmek için sadece çocukları sevmenin yeterli olduğunu sanıyorsunuz ya, çok bozuluyorum. ayrıca sınıf öğretmeni olmak için fizik, kimya ve biyoloji başta olmak üzere daha bin tane saçma sapan dersten sorumluyum o lanet sınavda. bunu bilmemenize de bozuluyorum. 

sözelciyken gittim sınıf öğretmeni olucam diye tutturdum. sınıf öğretmenliği eşit ağırlık. kendi alanımda neredeyse tamamını yaptığım 30 soru hesaplanmadı yani. yine de edebiyat sayesinde tutturdum puanı bir şekilde de okula girdim. ilk seneden "hoşgeldin cnm! süpriiiz, burada da zor matematik var!" dediler, pelin sağ olsun ite kaka bir şekilde girdim o vizelere finallere, onu da hallettim. yetti mi yetmedi? sonra fizik dediler, kimya, biyoloji dediler. canıma okudular. 

fizik sınavının sonuçlarını beklerken hocayla öpüşmeli rüyalar bile gördüm. artık bilinçaltım yollu mudur nedir, bana "ya tamam dur, geçemezsen gider son çare hocayı ayartırsın" mı demek istedi, ne dedi bilmiyorum. neyse ki gerek kalmadı, namusumla bitirdim okulu. defalarca honour belgesi aldım, diplomamda "şeref derecesiyle mezun olmuştur" yazıyor. ortalamamı düşüren o fizik, kimya, matematiklere rağmen hem de. 

ama en çok canımı sıkan bu değil. hani o aylarca geçeyim diye ter döktüğüm dersler var ya onlar şimdi kpss boku yüzünden yine karşıma çıktı. meslek hayatım boyunca öğretmem gerekmeyen ve gerekmeyecek dersler bunlar. zaten dört yıla düşürdüler ilkokulu. ne yapayım o transkriptteki, sınav sonucundaki fizik puanını ben? kıçıma mı sokayım yani n'apayım gerçekten? 

dese ki bana, 'hadi seni bunlarla sınadık mezun ettik ama bakalım olmuş musun? hadi eğitimle ilgili bir proje geliştir, kuram incele, alanında bir şey başar sonra alalım seni kadroya' dese. ya da 'koskoca devletiz ulan biz, nasıl iyileştiremiyoruz özel okuldaki öğretmenlerin şartlarını' dese, orada insani çalışma standartları belirlese mesela. manyak mıyım ben ki sınavdan çıkar çıkmaz unutacağım o fizikle, kimyayla uğraşayım? bunlara ayırdığım zamanda gider hiçbir şey yapamıyorsam yerel projeler falan yaparım. belki mikro ölçekte olur ama o mikronun içinde en azından tek bir çocuğa faydam olsa bile neler neler olur? ama sistem "yok, kararlıyız sana zamanını boşa harcatacağız" diyor. sistem "düşünme evladım, sorgulama, bunu düşüneceğine kalk iki soru daha çöz" diyor. sisteminize köpekler sıçsın. 

ayh diğer soruya geçeyim ben yoksa sinirden alev alcam oturduğum yerde.

çelınc bana burcumu soruyor. bi' bu eksikti. 

burç meselesi hakkında pek bir şey bilmiyorum. burcum başak, ona da inanayım mı inanmayayım mı bir karar verebilmiş değilim. facebook'ta falan en çok güldüğüm burcunun özelliklerini paylaşan insanlar. ama goygoyuna gülmek değil, ezikleyerek gülmek. bi' insanın burcunun özellikleri ile övünmesini aşırı acınası buluyorum. "saçmalama yhaa bi git"  yazasım geliyor o capslerin altına ama yazmıyorum. yani henüz. 

kahve falı denen şeyi de aşırı saçma buluyorum. 


aslında gelmişken 18. soruyu da yazacaktım ama onun cevabıyla da kavga etmemek için vazgeçtim. onun cevabını seviyorum çünkü, durduk yere aramız bozulsun istemiyorum.

siyuleyta. 

8 yorum :

  1. Vallahi okumaya bir başladın mı ucu bucağı görünmez oluyor!! Ben henüz mezun olmamış olabilirim ama bu tepkiler bendede geçerli, seni ne iyi anladım ama :)
    Başak kadını olmak güzeldir haa 😜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben artık gerçekten okumak falan istemiyorum :( tek istediğim öğretmenliğe kaldığım yerden ama insani şartlarda devam edebilmek. umarım sen mezun olut olmaz çok güzel şartlarda çalışmaya başlarsın. gerçekten kimse kpss bilmesin, çok sinir bozucu.

      başak kadını olmak güzel mi gerçekten? ben bi' ekmeğini yemiş değilim sanki henüz.

      Sil
  2. Kpss olayı başlı başına saçmalık! Burç konusunda da çok haklısın, bende gerçekten eğleniyorum. Hani amaç ne tam çözebilmiş değilim ama değişik kafalar yaşadıkları kesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcun ne diyenlere kpss burcuyum diycem artık, beynim döndü beynim ayhhhh

      Sil
  3. Bilinçaltınızla iyi anlaşırım gibi geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) ay bence ona çok güvenmemek lazım, kafası iyi gibi davranıyor bazen, sağı solu hiç belli değil :)

      Sil
  4. Geçen birini o sebeplerden takibi bırak şeyine tıklayarak çıkardım. Sinsi sinsi gelişmiş bu istek. Baktım bir değil iki değil. Her gün bu paylaşımlar. Ay bir de orda burc özelliği diye yazan seylerle birine(ya da birileri) mesaj gönderiyor sanırım. Yok dedim. Engel olamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sistematik şekilde bunu yapanları ben de çıkarıyorum takipten ve evet onu aslında hep birilerine göstermek için yapıyorlar. alakam olmayan bi kavganın içinde kalmış gibi hissediyorum böyle durumlarda. eeeeeaaah başlarım kavganıza diye basıp gider ya insan, takipten çıkarmanın da duygusu bunun aynısı aslında di mi? iyi yapmışın, engel olma kendine valla sal gitsin.

      Sil

Yorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...