13 Nisan 2016

★ smo:2 göbeğimi çatlatan soru

saçaklı'nın meydan okuma / çelıncında ikinci günle devam ediyoruz evet.  saat 12 olunca gaza geldim. sabah erken kalkamıyorum bari şimdiden yazayım bulunsun. 

bütün sorular burada

öncesi ve sonrası burada

★ göbek adınız ve sizin için önemi

long long time ago.. çocuğuz böyle kaldırımda oturmuş gazoz içip gelen geçene gülüyoruz falan. sonra bi' 'göbek adı' sözü dönmeye başladı ortamda. hepsi tek tek sayıp döküyor adlarını. sıra bana gelene kadar düşündüm var mı diye. yok. 

yhaaa nasıl olmaz göbek adım? herkesin var benim neden yok?  ben şimdi arkadaşlarımın yüzüne nasıl bakarım? onlar havalı göbek adlarını sıralarken ben kendime göbek adı aramaya başladım. aklıma hiçbir şey gelmedi. kurnaz bir hamleyle ışık hızıyla konuyu değiştirdim. bir göbek adım olmadığını kimse bilmemeliydi. ezik miydim ben?

sonra akşam oldu annem işten gelince ağlayarak söylenmeye başladım "sizin yüzünüzden rezil oldum, insan çocuğuna göbek adı koymayı unutur mu? ne biçim anne babasınız siz?" diye isyanlar isyanlar.. 

annemin çok güldüğünü hatırlıyorum. sonra kızarak (çünkü annem kızarak seven değişik bir insan) "nasıl yok? var senin göbek adın, sen bilmiyorsan biz ne yapalım" dedi. yemin ederim içimde nasıl çiçekler açtı,  havai fişekler patladı o an. 

gerçek tebeta
annem meğer genç bir kızken en çok tatlı cadı dizisini seviyormuş. orada da tatlı cadının kızı varmış onun adı da tebeta (aslında tabitha) imiş. o zamandan demiş ki "bir gün kızım olunca adını tebeta koycam". sonra ben doğmuşum ama annemin deyimiyle "nüfustaki uyuz herif" yabancı isim olduğu için kabul etmemiş. annem hiç başka isim düşünmediği için mecburen babamın koyduğu isme razı olmuş. babam da onu "üzülme göbek adı da tebeta olsun" diyerek teselli etmiş. 

bu hikayeyi öğrendikten sonra tabi ben ne zaman çocukları topluca kıstırsam da havalı ismimi söylesem diye hazırda bekliyorum falan. sonra yine öyle hepimiz sokakta sümüklü sümüklü toplaşmışken aha şimdi tam zamanı diyerek açtım konuyu. sordular tabi sormazlar mı. ben de yapıştırdım cevabı ama beklemediğim bir sessizlik oldu. şaşırdı bunlar. sonra içlerinden bi' aklı evvel "hiç de bile senin adın tebeta değil, öyle isim mi olur?" dedi. bozuldum ama çaktırmadım. aklıma geçen gün göbek adlarını överlerken "kuran'da geçiyo" falan dedikleri geldi. nasıl bir rol kestim orada tarifi yok. 

"saçmalama! çarpılırsın bak! tebeta kuran'da geçiyomuş, peygamberin kızının adıymış!" 

ahahahaha vallahi dedim bunu. o salaklar da inandı. 

önemine gelince benim için pek bir sempatisi yok bu adın. 

ama annemin annem olmadan çok önce, küçük bir genç kız iken neleri sevdiği ile ilgili bir ipucu bu aslında. kendini tatlı cadı'yla mı özdeşleştiriyordu? "burnumu bi' oynatırım her şey değişir?" diye hayaller mi kuruyordu? annem aslında safoskinin teki miydi? bunları düşünmek hoşuma gidiyor. 

ayh yine kendimi durduramadım. bi' dünya yazmışım. 
  
öptüm. 








13 yorum :

  1. aaa ama benim de yok göbek adım...ben ne uydursam acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yerli dizilerden bakalım, olmadı game of thrones'a kadar yolu var. khalesi çok havalı onu beğeniyorum. melisandre'yi de beğeniyorum ama o da kenafir.

      Sil
  2. Ay ağladım ahhahhaha "Kuran'da geçiyor" :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pemgamberin kızı dedim ama o anda peygamnber kim deseler boku yerdim. öyle kafir bir çocukluk :))

      Sil
  3. ahahaha çok komik hikaye...Tatlı Cadı benim de favori dizimdi çocukken, Tebeta ismini de iyi hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben çok az hatırlıyorum. galiba sonra tekrarlarını verdiler belki sen de o zaman izlemişsindir. yoksa bu dediğim sanırım 70lerin sonu falan olmalı.

      Sil
    2. Hayır tekrarlarını değil bizzat ilk yayınlarını izledim, 70'lerde ben çok sıkı televizyon izleyicisiydim. :D :D :D Siyah beyazdı. Samantha, kocası, cadı annesi, şirin fakat genetik cadılık geçmiş küçük kızları. Az oynatmaya çalışmadım o burnu, belki bende de vardır belli mi olur diye :D

      Sil
  4. Bu soru tam size göreymiş, ne güzel hikaye bu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay çocukluğumun tamamına yakını böyle hikayeler üzerine kurulu. aile arasında aşırı meşhur bir "hayvan cenazesi merasimim" var ki ay onu da anlatayım ben bi' ara. :)))

      Sil
  5. "Yere düşen son ... tanesi" kalıbı yok tabii o zaman... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahahhaha benden iyi atmasyoncu olmasınlar, cennetteki bi ağacın yapraklarından düşen damlanın yansımasının... diye bitmeyen şeyler de duydum sonrasında :))) halkım canım halkım yaratıcı halkım.

      Sil

Yorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...