19 Nisan 2016

★ smo:8 gülümsetiyor mu ağlatıyor mu belli olmayanlar

saçaklının tüm soruları burada
tüm cevaplarım da burada

★ beni gülümseten bir şey?


her türlü komikliğe can veren bi' insanım ben. hayatım "ne olsa da gülsem?" üzerine kurulu. belki inanılır gibi değil ama öyle. aşırı sinirli bi' ânımda mesela, ortamda gerçekten komik bir şey olduysa, ciddi ciddi sinkaflı başlayan cümlem kahkahalarla bitebiliyor. sonradan böyle olmuş falan da değilim. oldu bitti, kafam hep nerede bir komiklik var onu bulup çıkarıyor. bir de sadece benim gülüyor olmam da yetmez. benimle zaman geçiren herkes gülen insan olmalı! saçma mı bilmiyorum ama bana da normal gelen bu. suratı her daim asık insanlar beni darlıyor. yanlarındayken fenalık geçiriyorum, kafamdan aşağı kolonyalar dökesim geliyor. öyleyim işte.

ama soru güldüren dememiş gülümseten demiş. gülümsemek daha bi' içli olanı sanki. ben öyle anlıyorum. 

iki üç gün önce burada ilüstrasyon sunumu yaparken farkettim ki bilgisayarın içi birbirine girmiş. her yer her yerde. dedim biraz toparlayayım, gereksiz dosyaları sileyim falan. sonra kendimi şu alttakilere bakıp gülümserken yakaladım. 





bu resimler benim eski sınıfımdan. bana öğretmenliği işte bu sınıftaki çocuklar öğrettiler. yoksa eğitim fakültesiymiş, dersler, ödevler, projelermiş falan hepsi yalan. 


 


hepsi onların el emeği aslında. ben photoshop'ta siyah beyaz hazırlayıp bastırdım. sonra verdim onlar boyadı. hem de öyle görev gibi değil. "öğretmenim, burası biraz boş kaldı, bir şey yapın da biz de boyayalım. sınıf renkli olunca daha güzel oluyor!" 



üstteki fotoğrafta sınıfımın camlarını görüyorsunuz. bir gün baktım hiçbirinin canı ders yapmak falan istemiyor. hiçbirinin ama. düşündüm hava boğuk, kapalı, sinir bozucu. büyükler bile depresyona girmiyor mu böyle havada? e zaten sekizinci ders olmuş artık çocuklar bitkin, yorgun. haklılar. sonra dolabı karıştırdım. mavi karton varmış epey. dağıttım kartonları hadi dedim yağmur damlası kesiyoruz. oleeyy diye sevindiler. başladık yağmur damlaları kesmeye. sınıfta akıllı tahtam vardı. oradan da açtım  yağmurun elleri'ni. hem kestik, hem dinledik, hem dinlendik. o ara yağmur yağmaya başladı. ben elbette bekliyordum ama çocuklara mucize gibi geldi o yağmur. 

şarkıyı dersin sonuna dek kaç kere dinledik bilmiyorum. çok güzelmiş hep çalsınmış, daha damlalar bitmemişmiş. 

hiç unutmuyorum o günü ben. 

alttaki de başka bir günden. en sevdikleri deneyden sonra. şişelerde sirke ve karbonat var. tepkime olayları vesaire. bilim yani. ama bilim deyince umurlarında olmuyor bunların. gaza gelsinler diye "bilemem artık ben yolu gösteriyorum, gerisini siz çözün. böyle bunun kocamanından nasıl yaparız bi' düşünün de sıkılınca okuldan kaçmak için balon icat edelim." dedim hepsi gaza geldi. allaım ne fikirler ne fikirler.. balon değil çocuklar gazla çalışıyormuş meğer, bunu fakültede öğretmediler işte, çocuklardan öğrendim. 



alttaki fotoğraf da arka panomuzdan. 

çocuklar daha birinci sınıftayken onlara ilüstrasyon ne demek, resim ne, karikatür ne hepsini anlatmıştım ben. yaşlarına uygun olanları da böyle derse ara verdiğim anlarda falan gösteriyordum. bu yandaki dünyalı barışlı kalpli olanı görür görmez çok beğendiler, panoda da da olsun dediler. tamam dedim. haklılarmış, çok yakıştı sınıfımıza. 

pembe karton da öğrendikleri yeni ve güzel kelimeleri kullanmayı unutmasınlar diye yaptığım bir şeyin kenarı. sonra o bulutların içine 'yâren, serenat, iyimser' ve şimdi hatırlayamadığım başka sözcükler ekledik. 


gideyim de biraz yağmurun elleri dinleyeyim ben. çok özlüyorum onları. 





10 yorum :

  1. Nasıl güzel yazı olmuş. Benim sıpaya da senin gibi öğretmen denk gelse ya. Çocuklara anı bıraktın. Unutmazlar hiç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok içlendim yazarken. başlarken sadece gülümsüyordum, yazdıkça böyle göğsüme atlar falan oturuverdi bebelerimin hasretinden. oyhh dağlar oyy.

      umarım ilk gününden son gününe çok iyi öğretmenleri olur sıpanın be dukuju. bütün çocuklar için o kadar derinden derinden diliyorum ki bunu.

      Sil
  2. Ay ağlarım salya sümük! Umarım bu senin çocukların senden sonraki öğretmenleri de böyle nefis insanlar olur, çocukların şansı devam eder. Yoksa okul çok sevimsiz bir müessese, kaç senelik öğrenciyim, fikrim hiç değişmedi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ağlamış olabilirim bir miktar :/ okul denilen o müessese bir yanıyla çok fena bir yer. bir çocuk için en güvenli yer olmalıyken bazen akıl sağlığı için en tehlikeli yer de olabiliyor.

      ben oradan ayrıldıktan sonra yerime öğretmen bulamamışlar. sınıfımı dağıttılar. sonrası daha da can sıkıcı. çocukları öksüz bırakmış gibi hissediyordum ama birbirlerine tutunurlar diye teselli ediyordum kendimi, o da olamadı yani.
      yaram çok derin. bunu da yazalım şarap eşliğinde ağlanacaklar listemize.

      Sil
  3. Okulu sevdiriyorsunuz; okullu olmayı özendiriyorsunuz. Ne mutlu sende okuyan çocuklara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) teşekkür ederim. aslında ben hiç okulu sevsinler diye uğraşmadım. beni sevsinler diye de. onlar zaten o kadar hazır ki sevmeye, hem de böyle her şeyin ilk gününden hazırlar. tek istediğim iyi, çok iyi, bir de meraklı insanlar olarak büyümeye devam etmeleriydi. zaman geçtikçe birlikte paylaştığımız o özel günleri falan unutacaklar ama umarım bir iz kalır üzerlerinde.

      Sil
  4. Yaa öğretmen olduğunu bilmiyordum çok tatlı şeyler yapmışsın ne güzel. Benim de aklıma ilkokul öğretmenim geldi. Hayatımda büyük etkileri olmuştur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkokul öğretmeni pek unutulmuyor evet. benimki hayatımı öyle bir kararttı ki, kadının üzerime sinen lanetini atabilmem uzun yıllarımı aldı. sanırım seninki aksi olmuş, ne güzel :) umarım benim bebeler de büyüdüklerinde senin gibi hissederler.

      Sil
  5. Rengiyle, yerleşimiyle, yazım diliyle çok "ferah" bi blog burası. Hoşlanıyorum! :))

    Gerçekten gülümsemenin tam da yazıdaki gibi de bir hali var demi. Vallahi o hali... ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay cidden mi, ben de senden çok hoşlanıyorum saçaklı böyle komple hoşlanıyorum hem de! *_*

      senin çelıncın yüzünden gülümsiycez diye ağladık sabah sabah, ama iyi geldi bak vallahi iyi geldi. :)

      Sil

Yorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...