2 Mayıs 2016

★ smo: 19 / 20

★ satın aldığım son şey?

en son bunları aldım.



içe basıyorum ben. her ayakkabıyla rahat edemiyorum, bunları çok aradım. denemediğim marka, model kalmadı. tam umudumu kesip adidas'ın samoa üretmesini bekleyecektim ki lee ile gezerken bulduk. iyi de oldu. çok rahatlar. marka yüzü olarak da sifu ayısı bence iyi fikir. 

bir yerde okumuştum. kadınların ayakkabı ve çanta merakı üzerine bir teori, özetle şöyle diyordu: 

+ kadınların her türden ayakkabıya sahip olmak istemesinin temelinde kendi kendine bir meydan okuma vardır. kadın birbirinden farklı ayakkabıların tepesindeyken 'şartlar ne olursa olsun ayakta durabiliyorum' mesajı vermek ister kendine ve dünyaya."

çanta için de şöyle bir fikir vardı aynı yerde: 

+ çanta rahim'i simgeler. 'ne olursa olsun (her türlü çantayla yani) tutabilirim o bebeği rahmimde koruyabilirim' der kadın farkında olmadan."

daha güzel târif edilebilirdi ama beceremedim şimdi. bazen kafam duruyor. 

raflar dolusu ayakkabı ve çantayı seviyor muyum bilmiyorum. bir zamanlar bütün yaz ve kışı birer ayakkabı ile geçirebiliyordum ve çok da mutluydum ben öyle. kış için bir bot ve geri kalan her gün için bir adet adidas samoa. o da ne sağlam ayakkabıymış, tabanı düzleşmese hâlâ giyilecek durumda. 

fotosunu çekeyim dedim ama ayı hayvanım kıskandı araya girdi. çelınc sağolsun şöyle bir fotoğrafımız var artık. 

neyse işte, sonra öğretmen oldum, sanırım o ara bozuldum ben. birlikte çalıştığım o kadınlar yüzünden hepsi. tabi bir de öğretmeninin her daim pırezentıbıl görünmesini isteyen özel okul idarecileri. bununla ilgili bir şey var onu anlatmam lazım.

cücelerim o zaman birinci sınıftalar. bir tanesi sabah zaten hasta geldi, öğlene doğru iyice fenalaşmış olacak ki bahçede eteğime kustu bir anda. 

zavallım çok  utandı. sakinleştirdim "bir şey yok, tamam hadi üzülme" falan diyerek revire götürdüm, hemşireye teslim ettim. sonra da döndüm lavaboda eteğimi yıkamaya çalıştım elimden geldiğince. neyse ki bol peçete, su, sabun vs derken temizlendi üstüm başım ama böyle kolay anlattığıma bakmayın, etekten kusmuk temizlemek pek hoş bir şey değil. o ara zil çaldı, derse girmem lazım. acele acele elimi yıkayıp çıktım tuvaletten. koridorda tüm bu olayları görmüş müdür yardımcısıyla karşılaştım ve bana şu cümleyi kurdu 

"eheheheh hocam rujumuz geçmiş mi ne, tazelesek mi acaba hehehe"

senin o şirinlik yapmaya çalışan ağzına yüzüne köpekler sıçsın diyerek kafasını kopardım ve klozete attım. demek isterdim ama hayır tabi ki. o an için yapabileceğim en sağduyulu şeyi yaptım. duymamış gibi kafamı çevirdim, içimden küfürler ede ede derse girdim. bu mesela 'neden özel okulda çalışmak istemiyorum?'un cevaplarından sadece biri. 

neyse en azından eylüle kadar spor ayakkabılarımı her yere giyebilirim gibi gözüküyor. bu aralar böyle daha mutluyum. 


★ nerede yaşamak isterim?

istanbul'da yaşamaktan memnunum. sakin ve küçük bir yerde yaşayamayacağımı biliyorum. denedim olmadı, hiç bana göre değilmiş o iş. bir de benim için hayatımın geçtiği, sevdiğim, tanıdığım insanların olduğu bir yerde yaşamak önemli. zaten ev diye başka yer bilmiyorum. bütün akrabalarım  burada. tatillerde gittiğim bir köyüm möyüm de hiç olmadı. evim yuvam burası benim. kaosunu falan her şeyini seviyorum. "bu şehirde yaşanmaz yhaaa" diyen ama ısrarla gitmeyen beyaz yakalılar ve çakma bohemler de gittiğinde daha çok seveceğim. 

artık bir yere gitmeye yeltensem anca adalar'a kadar uzaklaşabilirim gibi geliyor.  oralar da pek güzel aslında. şöyle bir manzaraya bakarak şimdikinden daha derin nefes alabilirim. 


bu gece 21 ve hatta 22. soruları da yazarak çelınca yetişmeyi umuyorum. 

öptüm. 



2 yorum :

  1. Ayakkabı analizi hadi neyse de , çanta konusu pek aklıma yatmadı . Ayrıca çelınç biran önce bitsin diye kendimi parçaladım . Sizin yöntem daha mantıklıymış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana üzerine düşünülebilir geldi aslında. en azından etkilendim diyeyim. çünkü epey bir önce okumuştum bunu ve ne zaman ayakkabı çanta meselesi açılsa aklıma geliyor hâlâ. aslında kaynağı hatırlasam daha iyi olacak, ben pek güzel açıklayamamış da olabilirim.

      hepsini bir seferde yazmak epey zor olmuştur tabi :) bir dahaki sefere böyle gün gün, eş zamanlı gideriz, daha kolay olur.

      birazdan okumaya geliyorum ben de şimdi cevapları :)

      Sil

Yorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...