4 Mayıs 2016

smo: 22 maykamın hediyesi

saçaklı'nın tüm soruları burada
tüm cevaplarım da burada

sahip olduğum en kıymetli şey?

çelıncın tam olarak ne sorduğunu anlamadığım sorularından biri daha. anısı olan anlamında mı soruyor yoksa maddi değer anlamında mı? ikisini katışık cevaplayayım dedim aklıma ilk, gelinliğim geldi. şimdi böyle deyince de kocayı anca kapaklamış kız cevabı gibi oldu ama değil. hemen açıklayayım. 

cool kocam (kendisinden tam olarak böyle bahsetmemi istiyor blogda) lee'nin annesi yani benim mayka'm (lee'giller boşnak ve mayka boşnakça anne demek, ben de ona öyle diyorum) tanıdığım en ruhu güzel, çalışkan ve bilge kadınlardan biri. çocuk yaşından beri hep çalışmış, tırmalamış gerçek bir savaşçı. 

çok küçük yaşta terzilik yapmaya başlamış, sonra evlenmiş. bu arada çalışmayı hiç bırakmamış. evliliğinin ilk yılları fena değilmiş ama bir zaman sonra kocasının (lee'nin babası) kanı kaynamaya başladıkça maykam için de anlatırken "hayatımın en zor yıllarıydı" dediği dönem başlamış.

bu hayta koca, kah evini yolunu unutup ahbaplarıyla dağıtmakta, kah uludağ'da güzellik yarışmaları düzenleyip zibil gibi para saçmakta iken (evet bunu da anlatayım bi' ara ben) maykam hiç durmadan çalışarak iki çocuk büyütmüş. 

(tesadüfen nette bulduğum şu yandaki güzel kız ona ikizi kadar çok benziyor bu arada)


sadece iki çocuğuna değil kalfası kızlara da annelik yapmış. gecelere kadar çalıştıkları günlerin sonunda 'kızlar bana emanet, aman başlarına bir şey gelmesin' diyerek katmış önüne hepsini, tek tek evlerinin kapısına kadar götürmüş o kızları. arabası olmayan bir servis şoförü gibi yani. (bu arada usta-kalfa falan diyorum ama bunlar olurken 30 yaşında var yok.) ve kızları ailelerine teslim edip eve dönünce de durmamış. bir odası atölye olan evinde yarı uyur yarı uyanık halde sabahlara kadar dikiş dikmiş. kumaşların arasında uyuyakalarak, bazı günler elinde yüksükle uyanıp bir dilim ekmekle kahvaltı sonrası yine dikiş makinasının başına oturmuş. 

bazen ikimiz baş başa kaldığımızda ben soruyorum o anlatıyor. ama böyle acıyla kederle anılarını anlatan yaşlı bir kadın gibi değil. benim bu her şeyden goygoy çıkarabilme huyum onda da var. taklitlerle, kahkahalarla anlatıyor hep. çok canını acıtan bir şey aklına gelirse de elimi tutup anlatmaya devam ediyor. 

bu kadını lee'nin annesi diye seviyor değilim. alt komşum da olsa severdim, ne bileyim otobüste falan tesadüfen konuşmaya başlasak durakta inince üzülürdüm. sohbeti şahane, kendisi bilge, ilginç bir kadın. ve o da beni çok seviyor diye nasıl mutluyum anlatamam. çok düşkünüz birbirimize. ona karşı hissettiğim şey  "ayyy kayınvalidem annem gibidir ayol" gibi bir sevgi değil. tam olarak olduğu kadını seviyorum ben. bir gün bunu ona da söyledim, "aynen kızım aynen, ben de seni sen olduğun için çok seviyorum, bir karakter olarak tam bana göresin sen" dedi. sonra yine güldük. 

ve gelinliğimi de elbette o dikti. 

hep kişiliğini anlattım ama maykam aynı zamanda üst düzey el işçiliği olan bir terzi. dünyanın parasını döksem, kapı kapı gezinsem bu kadar güzel dikilmiş bir elbiseye sahip olamazdım. 

maddi ve manevi anlamda benim için bu sebeple çok kıymetli o gelinlik. üzerinde maykamın elinin emeği olduğu için, çok güzel bir günde giydiğim için, lee'ye karşı derin duygular beslediğim için. ^_^ daha ne olsun. 

on beş saattir anlattığım gelinliği de ekleyeyim tabi. 



fotoğrafı âbim çekti. partimizin sonu, hava kararmak üzere, sandalyeler boşalmış. o arada ben ayağımdaki topuklu pabuçları atıvermişim, lee'nin de ceketi nerede hiç belli değil. ama çok seviyorum bu fotoğrafı. lee ne  güzel sarılmış. 

ay nasıl da romantiğe bağladım bir anda. gideyim de biraz ayı hayvanı sifu'yla güreşip kendime geleyim ben.

öptüm. 




8 yorum :

  1. Ne güzel sarılmış gerçekten. Sen de çok güzel gulumsemissin. Mutlu bi aile olmuşsunuz. Mayka da bonus kazanım olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heeee iyi oldu böyle, ben de çok memnunum :))

      Sil
  2. Ya mayka'nla birbirinizi bulduğunuz için ne kadar şanslısınız *.*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın, ben de öyle hissediyorum. iyi ki tanıdım onu. *.*

      Sil
  3. Gelinliğe de fotoya da mayka'na da ayrı ayrı bayıldım. Biz alışık değiliz analı-çocuklu bloglarda böyle şeylere yahu, kayınvalide gıybeti dönecek aga :))
    Şaka bir yana, mutluluğunuz daim olsun. Kalp.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz de size bayılıyoz başak hanımcım :) amin amin cağğnım <3

      Sil

Yorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...