28 Eylül 2016

웃유 imo:2 / 3 hayallerim var benden büyük

imeceli meydan okuma dünkü soruda diyor ki "hayalindeki meslek nedir?"

ilkokul öğretmenliği beni çok mutlu ediyor ama bu yeter demiyorum elbette. bir gün kendi okulumu açma hayalleri kuruyorum bazen. özellikle durumsuz ailelelerin durumsuz bebelerini bulup kapan kocaman bir okul.. yatılı bölümü de olan, ailesini kaybetmiş çocukların (yatılı kalabilme imkanı sunmaktan çok) 'okul benim evim' diyebilecekleri bir okulum olsa mesela ne güzel olurdu diyorum. 

her branştan çok iyi öğretmenler tanıyorum. mesela bir tanesi abim, bir diğer kısmı öğretmenliği aynı kolçaklı sıralarda öğrendiğim ve hayatımın sonuna dek beni bırakmasınlar diye duacı olduğum cağnım kız ve erkekler, bir o kadarı aynı yerde çalıştığım ve 'lan çocuğum olsa resim öğretmeni hazır ne güzel" diye düşünürken ders aralarında birlikte sigara tüttürmeye kaçtıklarım falan. cool kocam lee'ye de zaten müzik bölümünü kitliyorum direkt. ohh daha ne olsun. hazır işte muhteşem eğitim kadrosu. yeahhh..

sadece öğretmenler de değil, bir arkadaşım var mesela, çok iyi bir aşçı bu çocuk. üst düzey yerlerde çalışıyor şimdi, ismini söylemesi bile mesele olan restoranlar falan. ama biliyorum ki o okulu açtığım gün gelir çocukların yemek işini o çözer. sadece yedirmekle de kalmaz öğretir çocuklara yemek nedir, insan kendi karnının derdini başkasına yüklemeden nasıl çözer falan..

sonra bana hayatın büyük kıyağı olduğuna emin olduğum kuaför bir kuzenim var. sayesinde kuaför fobimi toprağa gömdüm. gidip oturuyorum o koltuğa ve "ne yapayım ablam?" dediğinde 'sen bilirsin zaten işte yap bir şeyler kafana göre diyorum ve bir anda düşündüğümden daha da güzel bir saçla ayrılıyorum dükkanından. o da mesela gelir beleşe keser o çocukların saçını. yapamam demez, meşgulüm demez ve hatta az biraz büyüsünler öğretir de ne biliyorsa. çünkü ele güne muhtaç olmamak ne güzel ve en çok bunu öğrensinler isterim.

mesela hayalimdeki sınıf ortamı
bir de okulda bir sürü hayvan ve mümkünse bostan falan olsun istiyorum. kimi çocuk üçle beşi toplamayı hepsinden geç öğrenir ama kimselere yaklaşmayan mini minnak kedilere de o çocuk bilir nasıl yaklaşılacağını. çünkü kedi kollamayı bilen bir nesil istiyoruz! 

işte yani böyle bir hayalim var. tamamen öğretmenlikten bağımsız bir şey demem gerekiyorsa da ayy yemin ederim rock star olmayı çok isterdim. ama böyle hem beyonce gibi dans edebileyim hem de bir şeyler çalabileyim o arada ve rnb divası falan diye değil çok rica ediyorum rock star olarak anılayım. legend yani legend böyle. ama yaşayanından tabi. rabbim sıralı ömür versin. 

bugünün sorusu ise "öğrenmek istediğin yetenek?"
buna ne kadar sayıp döksem de biliyorum ki ayy keşke şunu da yazsaydım diyeceğim aklıma geldikçe. ama mesela işaret dili öğrenmeyi çok istiyorum. origamiye de ilgim var onu da keşke bir ara kırsam dizimi de öğrensem. sonra ıslık çalabilmeyi çok isterdim. özellikle o bir anda çok ses çıkaran var ya, hani dolmuşa falan çalınan, onu yapabilsem hayatım çok kolaylaşırdı. bateri çalabilmeyi çok isterdim ki memleketin görüp görebileceği en iyi davulculardan biriyle evliyim ama o etütlere falan yeminlen mecalim yok. (bu da benim ayıbım bence) 

aslında sık sık hayat keşke matrix'teki gibi olsa diye içimden geçiriyorum zaten ben. böyle usb ile falan bağlasınlar bana makineyi, yükle evladım diyeyim hoop bir anda buz patencisi oluvermişim hop marangoz hop  veteriner.. 

umarım gençliğimiz solmadan şu olay icat edilir. 

işaret dili dedim bu da yazının şarkısı olsun. 










8 yorum :

  1. İlkokul öğretmenliği,sorumluluğu çok fazla olan mesleklerimizden.. Ve anlaşılan siz oldukça iyi bir öğretmensiniz. Beyonce gibi dans edebilirsiniz de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oradan iyi bir öğretmen gibi görünüyorsam ne güzel, teşekkür ederim. umarım öyleyimdir. :) ama beyonce gibi dans etmek o kadar büyük bir hayal ki benim için. şimdi başlasam anca bi 15 yıl sonra falan o aşamaya gelirim gibi ama hayalimde çok güzel dans ediyorum tabi böyle single ladies koreografilerinde falan bir numarayım :D

      Sil
  2. Altını kocaman çizdim: "kimi çocuk üçle beşi toplamayı hepsinden geç öğrenir ama kimselere yaklaşmayan mini minnak kedilere de o çocuk bilir nasıl yaklaşılacağını. çünkü kedi kollamayı bilen bir nesil istiyoruz!"

    O teknoloji bir icat edilse..ohoo :)) Hemen resim ve dans eklentisi ekleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy altı çizilen bir yazar oldum şu an çok mutluyum :)))

      resim çizmeye geri dönsen kaldığın yerden yeniden coşabilir yeteneklerin belki bak bence bi' dene. ama dans için bişi diyemicem ben de çok odunum o konuda.

      Sil
  3. okul hayaline rehber öğretmen olarak beni de yaz. Bayıldım, ne romantik bir hayal...
    Oturup ciddili düşünmedim ama tırı vırı yetenekte benim top list: fiyuuut die ıslık çalma, çakmakla bira kapağı açma, denizde taş sektirme, jonglörlük, parende atma, bacakları şpagat açma, azıcık da karate bilme! Kıhkıhkıh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi niyetle yapılan şeylerin gücüne çok inanıyorum yahu bak hiç düşünmeden beni de yaz diyorsun, yazmaz mıyımve sen gerçekten buralarda olsan biliyorum ki gelir canla başla çalışırsın o bebeler için. aşırı ütopik olduğunu bilsem de çok dua ediyorum bu okul olsun diye .

      senin gözünün kaldığı yetenekler de benimkiler kadar boş beleşmiş cidden aahahah çok seviyorum seni :D

      Sil
  4. Eskiden öğretmen enstitülerinde bu dediğine yakın bir sistem uygulanıyormuş ama bilinçli vatandaşlar yetiştirmek kimilerinin işine geldi ki kapatıldı hepsi ..

    Sanırım sıkıntı her bir yetenekten birer tane olmasını istememizden kaynaklanıyor eheheh dolayısıyla hiçbirini tam yapamıyoruuz
    ayy bi de doğru mu okudum senin eşin bateri mi çalıyoor ne güzel yaa çok şanslısınnn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. köy enstitülerinden çok etkileniyorum. okulun ilk senesinde bir hocamız sayesinde epey bir üzerine düşünme fırsatımız olmuştu falan çok acayip bir oluşum o. babamın ilkokul öğretmeni de enstitülü bir öğretmenmiş hiç unutmamış o adamdan öğrendiklerini. bazen babamla oturur şimdiki zamana nasıl uyarlarız o okulları diye ütopik plan projeler geliştirirdik. ama ütopya işte tamamı. bireysel veya küçük gruplu çabalardan başka bir şey çıkacağına umudum yok artık bu memlekette.

      kocam bateri dahil ne kadar vurmalı şey varsa onları çalıyor ve yaklaşık bir 30 yıllık falan müzisyen, şimdilerdeyse çalmalara epey doyduğu için müzik öğretmenliği yapıyor ama niye şanslıyım ben ya? asıl o şanslı olmalı, davul sayesinde kaptı benim gibi manitayı. (onu ilk gördüğümde soundcheck yapıyorlardı sahnede ve epey cool görünmüştü gözüme, oradan yürüme şansı buldu bana) :))

      Sil

Yorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...